מי יהיו פטורים ממס ההכנסה?

לאחר אבחון מחלה כרונית או פציעה בתאונת דרכים, החיים עלולים להשתנות במספר מובנים. ראשית, במובן הפיזי – הפגוע נאלץ להתמודד עם ההשלכות הפיזיות של האירוע. שנית, בעקבות הפציעה, לעיתים האדם אינו יכול להמשיך לעבוד כפי שעבד טרם הפציעה. כלומר, בעקבות אירועים אלו, האדם נאלץ להתמודד עם קשיים פיזיים, חברתיים וכלכליים. הפתרון המוצע במקרים אלו, הוא קבלת תמיכה מהמוסד לביטוח הלאומי. התמיכה מוגשת בדמות הקלות שונות, וביניהם פטור ממס הכנסה.

 

מהם תנאי הזכאות?

אזרחי מדינת ישראל, אשר שילמו דמי ביטוח לאומי כנדרש, שיכולת ההתפרנסות שלהם נפגעה בעקבות אירוע זה או אחר, עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. ישנם תנאים מצטברים לקבלת האישור:

  1. קיום מקור הכנסה החייב במס
  2. תקופת הנכות היא מעל חצי שנה
  3. אחוזי הנכות עומדים ברף הזכאות

 

האם אתה פטור ממס הכנסה?

תנאי הזכאות הכתובים לעיל, הם כלליים ורחבים למדי, ולכן קשה להבין מהם באופן מדויק האם ישנה זכאות לפטור ממס הכנסה. לכן, אם אתה חושב שישנה סבירות שאתה אמור לקבל את הטבת הפטור, מומלץ לפנות לחברה למימוש זכויות רפואיות, אשר תעריך את סיכוי הזכאות שלך. לאחר מכן תוכל לבקש ליווי בתהליך – בניית תיק רפואי, ייצוג בוועדה הרפואית ועזרה בירוקרטית לאורך התהליך.

 

אירועים שבגינם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה

לאור האמור לעיל, עולה השאלה, מי פטור ממס הכנסה? מדובר בשאלה גדולה בעלת תשובה רחבה למדי:

  • פציעה בתאונת דרכים
  • אבחון מחלה כרונית
  • אבחון מחלה סופנית
  • לקות שמיעה
  • עיוורון
  • קביעת נכות לפי חוקים שונים

 

סוג הנכות

חשוב להבין כי לא כל נכות בשיעור של מעל 90% מזכה בפטור מס הכנסה. הנכות הרלוונטית לקבלת הפטור היא נכות רפואית בלבד. בשונה מהנכות התפקודית, הנכות הרפואית לא משקללת בתוכה את הפגיעה ביכולת ההשתכרות של האדם. הנכות הרפואית נקבעת באופן יבש, לפי סוג הליקוי ממנו סובל האדם.

נכות רפואית מול נכות תפקודית

ההבדל המעשי בין סוגי הנכויות, משתקף בדוגמא הבאה – שחקן כדורגל ופקיד בבנק, אשר נפצעו באותו אופן בגפיים התחתונות, יקבלו את אותם אחוזי נכות בדיוק. זאת על אף שיכולתו של שחקן הכדורגל להתפרנס נפגעה באופן קשה בעקבות הפציעה, ואילו התפקוד היומיומי של הפקיד, כמעט ולא נפגע.

 

נכות משוקללת

נכות משוקללת היא נכות הנובעת ממספר פגיעות. במקרה זה, חישוב אחוזי הנכות לא יהיו באופן אריתמטי פשוט, אלא באופן מעט מורכב יותר. בנוסף, כאשר מדובר על נכות משוקללת, ישנה דרישה שלפחות אחד מהליקויים יוערך בשיעור של 40% ומעלה.

 

לסיכום

במידה ונתקלתם במצב רפואי מאתגר, אשר מקשה עליכם להמשיך לעבוד כרגיל, אתם עשויים להיות זכאים להקלות שונות, כמו למשל פטור ממס הכנסה. בדקו את תנאי הזכאות, ואולי תוכלו להנות מההטבה.

נכות

סיפורי סקס נוספים