פיצויים על נזק בעקבות פגיעה מינית

פגיעה מינית מאפשרת בחלק מהמקרים לקבל פיצוי כספי הולם. אמנם פיצוי כספי לא מספיק כדי לפצות על הפגיעה ועל הטראומה, אבל כן כדאי לפעול במישור המשפטי על מנת לנסות לקבל אותו ולשפר ולו במעט את איכות החיים, פגיעה מינית עלולה לגרום טראומה לכל החיים. בטווח הקצר, המשמעות של פגיעה מינית היא גם פגיעה בחוסר היכולת לתפקד בעבודה, ללמוד או לנהל מערכת יחסים רומנטית.

בטווח הארוך, פגיעה מינית גוררת אחריה טראומה נפשית שעלולה להוציא גברים ונשים משיווי משקל ולגרום תסכול גם בחיים האישיים. בגלל כל אחת מהסיבות הללו, המחוקק בישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם מכיר בחשיבות של פיצוי בגין פגיעה מינית.

 

איך מקבלים פיצוי על פגיעה מינית?

הדרך הכי טובה לברר לגבי פיצוי על פגיעה מינית היא להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כך למשל למידע נוסף על פיצויים על תקיפה מינית ניתן לפנות אל עורך דין, כי הוא יכול לטפל בסוגיה גם במישור המשפטי וגם במישור הטכני. במקביל, אנחנו יכולים לאסוף מידע על פגיעה מינית בצורה עצמאית ולרכז אותו תחת קורת גג אחת.

 

למי פונים כדי לקבל פיצוי כספי בגין פגיעה מינית?

התייעצות עם עורך דין היא דרך מעולה לנסות לקבל פיצוי כספי בגין פגיעה מינית. אמנם לא תמיד הפיצוי הכספי יספיק כדי לעזור לנו להתגבר על הטראומה ועל הפגיעה, אבל יש לו יתרונות מבחינת ההתמודדות היום יומית. יתרה על כך, כדאי לפעול במישור המשפטי על מנת לנסות לקבל פיצוי כספי ולהיעזר בו לצורך שיפור כללי באיכות החיים.

 

מה גובה הפיצוי בגין פגיעה מינית?

גובה הפיצוי הכספי בגין פגיעה מינית נקבע לפי סוג הפגיעה וההשלכות שלה. בשביל לקבוע את סוג הפיצוי, על בתי המשפט לדוגמא לבחון כל מקרה לגופו ולבדוק את ההשלכות על התובעים ועל הנפגעים. כמו כן, יש להביא בחשבון פסקי דין תקדימיים שעוסקים בנושא ולהשתמש בהם כסוג של אינדיקציה לקביעת גובה הפיצוי. בכל אחד מהמקרים האלה, התהליך עלול להיות ארוך אבל הוא שווה את ההשקעה.

 

תוך כמה זמן מקבלים פיצוי בגין פגיעה מינית?

גברים ונשים רבים שואלים את עצמם מה הם יכולים לעשות על מנת לקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו הם מגישים תביעה ועד שהם מקבלים פיצוי כספי. במקרים של פגיעה מינית, צריך להתייעץ עם עורך דין כדי לרכז את כל השלבים השונים של התהליך ולהשלים אותו עם מסמכים ועם עדויות. באופן הזה, סביר שגם משך התהליך יתקצר.

 

מה עוד אפשר לעשות?

האמת היא שפיצוי כספי בגין פגיעה מינית הוא רק חלק מהסעדים העומדים לרשות הנפגעים. מלבד פיצוי כספי, יש מקום לברר לגבי אפשרות להגשת תביעה והטלת אחריות פלילית.

הַטרָדָה

סיפורי סקס נוספים