מתי המדינה מעניקה פטור ממס הכנסה?

כדי לעודד נכים המכלכלים את עצמכם למרות אחוזי הנכות איתם הם מתמודדים, באמצעות פקודת מס הכנסה המדינה קבעה כי ניתן לקבל פטור ממס הכנסה במקרים מזכים. רבים לא יודעים על זכאותם וחבל. פטור ממס הכנסה יכול לחסוך לכם מאות שקלים מידי חודש. אין סיבה שתוותרו על המגיע לכם.

כאן ריכזנו עבורכם את המידע על פטור ממס הכנסה. כדאי שתכירו את הנושא, ואם אתם מכירים מישהו העונה להגדרות המזכות, שתפו אותו בכתבה כדי שגם הוא יוכל לקבל את מה שמגיע לו על פי חוק.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

כולנו משלמים מס הכנסה על כל הכנסה חייבת, בין אם אנו שכירים ובין אם אנו עצמאים. שכירים משלמים מס הכנסה ישירות מתלוש השכר שלהם ועצמאים משלמים אותו במקדמות מס חודשיות. כל אדם משלם מס הכנסה בגובה שונה. גובה המס נגזר מגובה ההכנסה החייבת במס, הנתונים האישיים של העובד וכך המס משולם בהתאם למדרגות המס הקיימות.

כל מדרגת מס מקנה הנחה בגובה המס המשולם. מדרגת המס הראשונה מקנה הנחה של 10% מגובה ההכנסה, כל מדרגה נוספת מצטברת וכך ניתן להנות מהנחה של עד 50% מתשלום מס. לעומת זאת, בעלי נכות רפואית צמיתה או תקופתית, זכאים במרבית המקרים לקבל פטור ממס הכנסה.

הפטור יכול להיות פטור מלא מתשלום המס או אפילו פטור חלקי. כדי לקבל אותו יש לעבור וועדה רפואית שתקבע אחוזי נכות מספקים ועבור את בחינת רשות המיסים לאישור קבלת הפטור. פטור ממס יכול להקנות חיסכון חודשי של מאות אלפי שקלים לבעל ההכנסה.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

לא כל אחד יכול לקבל פטור ממס הכנסה. יש אנשים שמנסים לקבל פטור בתחבולות שונות, ולעומתם, יש אנשים שהם אכן זכאים לקבל פטור כזה, אך אין להם כוח לעמוד ולהילחם על זכויותיהם המגיעות להם על פי חוק. כך או כך, חשוב שתדעו כי המדינה לא נותנת פטור ממס הכנסה למי שלא זכאי לכך…

מרוב שהיא בוחנת את המועמדים, יש זכאים שמתייאשים בדרך ומוותרים על זכויותיהם. וחבל. כדי למנוע מצב כזה, ההמלצה היא לפנות לחברה מקצועית העוסקת בגיוס פטור ממס הכנסה לבעלי זכויות רפואיות. אין סיבה שלא תממשו את הזכויות המגיעות לכם.

 

אז מי זכאי לקבלת הפטור –

  • מי שנהנה מהכנסה חייבת במס.
  • מי שנקבעה לו נכות רפואית לתקופה של 185 יום לפחות בגובה של 90% בשקלול כל הליקויים. חשוב לדעת כי אמנם מי ככל שיש יותר אחוזי נכות, הסיכויים לקבלת פטור מלא יהיו גבוהים יותר. אך גם מי שיש לו אחוזי נכות נמוכים מכך יכול להיות זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה ולכן חשוב לפנות לבירור מקצועי במקרה בו יש אחוזי נכות כלשהם.

פטור ממס הכנסה

סיפורי סקס נוספים